03-5100680 | 050-5659571 טשרניחובסקי 10, תל אביבמחברים את האמנות לתקשורת | English

שיגעון גדלות – רונית יניצקי

מרץ
9
2012

שיגעון גדלות
‪delusions of grandeur‬
תערוכה חדשה לרונית יניצקי
הסטודיו של רונית יניצקי, קיבוץ גבעת השלושה
פתיחה: יום ו' 9.3.12, בין השעות 12:00-17:00

בתערוכתה החדשה  "שיגעון גדלות", מציגה רונית יניצקי 16 אובייקטים פיסוליים העשויים בטכניקת ‪Arts and Crafts‬, מודבקים על מצע עץ וקרטון, להם הצמידה וצרפה חומרים עשויים 'רדי מייד', בד, קלקר, צדפים, כדורים, עלים ופרחים מוזהבים, בובות וחיילי צעצוע. חומרים אלו היא צובעת בצבעי אקריל וצבעי טוליפ מתנפחים, שהפכו לסימן היכר בעבודותיה. בחזית כל אובייקט פיסולי הצמידה יניצקי זכוכית מגדלת המגדילה ומעצימה את המסר הנובע מן העבודה.

התערוכה תיפתח בסטודיו של האמנית, בקיבוץ גבעת השלושה, ביום ו' 9.3.12, בין השעות: 12:00-17:00 ותוצג עד לתאריך 13.4.2012.

"בתערוכתה החדשה לוקחת האמנית רונית יניצקי את הפולקלור הפוסט מודרניסטי, המאפיין את עבודתה בששת התערוכות  הקודמות –  צעד אחורה ובודקת את היווצרות התמה הנשית.

הנרטיב השולט בעבודות הוא כמובן חזרה לילדות אך בשום אופן לא חזרה לתמימות. בין נשיות מיתולוגית לבין נשיות ילדותית ובוסרית מציגה יניצקי מבט מפוכח, בוחן וביקרתי כלפי דמות האישה, כפי שהוא נשקף במראות התרבותיות של עולם המנוהל על פי קודים ארכי גבריים". כותב ארז ברזוליק בטקסט לתערוכה.

על משטחי העבודה, מורחת יניצקי צבעי אקריליק וצבעי טוליפ מתנפחים ומכסה את המשטח בהדבקות של חרוזים, בובות, חיות, צעצועים ושאר פריטים, אותם היא מלקטת ואוספת. אובייקטים אלה, שהיא בוחרת בקפידה, היא מתאימה ומשלבת בדיוק רב בעבודותיה ויוצרת באמצעותם שפת הבעה עשירה ומרובדת. מדובר בעבודה סיזיפית של הדבקת פריטים וחפצים קטנים וצירופם יחדיו לכדי הגד ברור. מלאכתה הדקדקנית של יניצקי מקבלת ביטוי טכסי, מעין פולחן פרטי ומתמשך. זהו תהליך ארוך העוסק בפרטים הקטנים, בחפצים הנאספים ונאגרים בסטודיו של האמנית, אשר רק צירופם יחדיו מעניק להם משמעות וביטוי חדשים.

הקומפוזיציה המדויקת בה בחרה יניצקי להצגת עבודותיה, בסטודיו שלה בקיבוץ גבעת השלושה, מעניקה להם  מבט קלידוסקופי עתיר מראות ודימויים הלוקח את הצופה למסע מפותל בזמן, אל סמלים ודימויים הנגזרים מתוך חיינו ועולמנו היומיומי.

הסגנון הפיגורטיבי- פולקלוריסטי המאפיין את יצירתה של יניצקי, כבר נעשה מזוהה עימה. דרך ביטוי זו משמשת לה גם אמצעי להעברת מסרים לסבו- פמיניסטים ופוליטיים המצויים בעבודותיה. התמימות והחום שאפיינו את עבודותיה הראשונות פינו את מקומן, בתערוכה החדשה, לחדות ולמפוכחות אירונית.

התערוכה " שיגעון גדלות " תוצג בסטודיו של רונית יניצקי- גלריה לאמנות עכשווית, בקיבוץ גבעת השלושה, טל': 050-3757475, בין התאריכים: 9.3.12-  13.4

שעות הגלריה: ימים א'-ו' בין השעות 11.00- 14.00, בחוה"מ פסח,  בין השעות 11:00-16:00
שיח גלריה יתקיים לרגל תערוכתה של רונית יניצקי 'שיגעון גדלות'.

בחוה"מ פסח, יום ב' 9.4.12, בשעה 12:30, בסטודיו של האמנית, קיבוץ גבעת השלושה. בשיח ייקחו חלק האוצרת מירי קרימולובסקי והאמנית רונית יניצקי, אשר ישוחחו על התמות המרכזיות בתערוכה נושאי מגדר, זהות ומיניות.

© כל הזכויות שמורות לקריסטל אמנות בתקשורת