03-5100680 | 050-5659571 טשרניחובסקי 10, תל אביבמחברים את האמנות לתקשורת | English

השעיית הספק – ארז רגב

יול
12
2012
השעיית הספק – ארז רגב

השעיית הספק – תערוכה ראשונה לארז רגב
Suspension of Disbelief – Erez Regev
בית האמנים ע"ש זריצקי, תל אביב, 12.7.12- 4.8.12
פתיחה חגיגית: יום ה' 12.7.12, בשעה 19:30.

תערוכתו של הצייר ארז רגב 'השעיית הספק' תפתח בבית האמנים ע"ש זריצקי, בתל- אביב, ביום ה' ה-12 ביולי בשעה 19:30 ותסתיים ב 4.8.2012.

אוצר: אריה ברקוביץ'

שיח גלריה בתערוכתו של הצייר ארז רגב 'השעיית הספק' יתקיים במעמד האוצר, אריה ברקוביץ' והאמן בבית האמנים ע"ש זריצקי, בתל- אביב, ביום ו' ה-27 ביולי בשעה 12:00.

בתערוכתו הראשונה, מאז סיים את לימודיו באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, במחלקה לאמנויות המסך (המחלקה לאנימציה) יציג רגב כ-15 עבודות, אשר צוירו בטכניקות של שמן על בד, שמן ואקריליק על עץ, רישומי עפרון על נייר ועבודה אחת אשר צוירה בדיו על עץ. בגדלים הנעים בין 190×70 ל- 12×12.

"נולדתי עם חור בלב. חור שלא ידעתי שהוא שם לפני שחשתי אותו מתמלא לראשונה. זה היה בגיל 9 כאשר אחי הגדול הכיר לי את משחק התפקידים הראשון שלי, מבוכים ודרקונים. אם מימי חשתי "אהבה ממבט ראשון" זה היה ברגע ההוא. לראשונה בחיי הצעירים הדמיונות שתמיד ממלאים את ראשי מצאו לעצמם בית אמיתי. זאת הייתה חוויה מדהימה שזיכרונה מעורר פרפרים בבטני בעודי כותב שורות אלו". כותב ארז רגב על עבודותיו.

ציוריו של ארז רגב מתקיימים במימד שבו הכול אפשרי. מימד זה נוצר בחיבור שבין המציאות אותה אנו חווים ביומיום לזו שנוצרת בדמיון. "יצורי קסם, גיבורי-על וטכנולוגיות עתידניות משקפים ומתערבבים בסביבה ובמצבים יומיומיים וחוברים יחדיו ליצירת עולם עשיר ומלא צבע. ציורי שמן ורישומים בעיפרון בסגנון ריאליזם פנטסטי פורסים עולם אישי של היוצר וחבריו". כותב אריה ברקוביץ' על עבודותיו.

בציוריו של רגב מתקיימים שני עולמות: הדמיוני והמציאותי המצליחים להתבטא במקביל באופן בו הם משלימים אחד את השני, מבלי שנוצר קונפליקט ביניהם. בבסיס הסצנות הסיפוריות, אותן מיטיב רגב לתאר במכחולו קיים הניסיון ללכוד תחושה מרוממת של אושר עילאי אשר חוות הדמויות המככבות בהן בשעה שהן שרויות במקביל לעולם המציאות גם במימד פנטסטי בו הכול אפשרי.

דמויות אלו נמצאות במצב תמידי של 'השעיית הספק'. הן אינן תוהות לגבי האמיתיות של העולם הדמיוני, אלא חוות אותו כממשי וכחלק שלם מחוויית המציאות שלהן. רגב מבטא את תחושתו הפנימית לגבי תפיסת המציאות דרך עולם דמיוני המתקיים באופן ממשי גם בראשן של הדמויות וגם בחיי היומיום שלהן. בכך הוא מעניק לצופה רשות להימצא במצב הזהה לזה בו נמצאות הדמויות – מצב של 'השעיית ספק' המפרק את חסמי המחשבה ומאפשר לכל מציאות בה תבחר להיות אמיתית. התבוננות בציוריו של רגב מאפשרת לצופה לשהות בתוך עולם דואלי בו הדמיון הוא ממשי ושווה ערך למציאות כפי שאנו מכירים וחווים אותה.

'השעיית הספק' הוא מונח מתחום הספרות והמחזאות המתייחס לנכונות הקוראים להתעלם בעת הקריאה ממידת הסבירות או ההיגיון של הנחות היסוד והפרטים שבסיפור.

בציור 'התנצחות' נראות שלוש דמויות היושבות על ספה ומשוחחות ביניהן כאשר בקדמת הציור נראה מסך טלוויזיה עליו מוקרנות אותן שלוש דמויות בשעה שהן מצויות בתוך עולם דמיוני, במהלכו של משחק תפקידים סוער. בתמונה אחרת, 'בלו-פרינט' נראות שתי דמויות משוחחות ביניהן כאשר ברקע מתקיים עולם הפנטזיה בו נראית מכונה מפלצתית, (שהיא למעשה השתקפות של דמיונם), המומחשת על הבד באופן כה מציאותי עד כי אחת הדמויות פשוט יושבת עליה, (כך בציור) על אף שהמכונה אינה קיימת ברובד המציאותי.

רגב הוא שחקן וחבר פעיל בעמותה למשחקי תפקידים, בישראל. עמותה שהחלה לפעול בישראל בראשית שנות ה-90. על קהילה זו נמנים מאות חברים. רגב מספר כי נחשף לעולם זה לראשונה על ידי אחיו הבוגר, כאשר היה בן 9 והתאהב בתחום ממבט ראשון. בגיל 14 החל להשתתף במשחקים של 'מבוכים ודרקונים'. הוא לקח חלק בכנסים ובשאר הפעילויות של האגודה והשתלב כפעיל בעמותה למשחקי תפקידים בישראל, שהחלה לצמוח באותן שנים. מאז הפך לחבר פעיל בעמותה הוא נשאב לעולם המדע הבדיוני, הקומיקס, הפנטזיה ומשחקי התפקידים. הוא מנהל חיי חברה פעילים עם שותפיו לעולם הפנטזיה והדמיון. ביצירתו מבטא רגב את תחושות האושר והשייכות, אותן חשים אלו השרויים בעולם הדמיון במקביל לעולם המציאות.

בעולם מונה קהילת 'משחקי התפקידים' מיליונים של שחקנים פעילים ומהווה מעין תת-תרבות המתקיימת במקביל לעולם המוכר בו אנו חיים. קהילה זו החלה להיווצר בראשית שנות ה-70, כאשר משחק ה-D&D (Dungeons & Dragons) 'מבוכים ודרקונים' בגרסתו המוקדמת יצא אל העולם. רבים ממשחקי המחשב הפופולאריים כיום, כגון: World of Warcraft (WOW) ו-Skyrim עוצבו בהשראתו והוא משפיע על תחומים רבים בתרבות.

תקציר קורות חיים: ארז רגב (28) נולד באבן יהודה, שם גדל והתחנך. סיים תיכון ב'הדסים' ושירת בצבא בחיל האוויר. רגב בוגר לימודי אנימציה (2011), (המחלקה לאמנויות המסך), בצלאל. הוא עבד במחיצתו של האמן דוד בוסקוביץ וכיום הוא עוסק באיור ספרים. במהלך הקיץ יצא לאור ספרו המודפס הראשון (עדיין לא נבחר לו שם), בהוצאת "פפירוס". ספר נוסף אותו איירTommy's Small Ball נמכר באמזון. רגב שותף לאיור אתר המספק חומר ויזואלי לשחקנים בתחום משחקי התפקידים באינטרנט. בין הפרויקטים האחרונים אשר יצר: סרטונים לסמארטפונים עבור חברת 'פופס'. רגב הוא חבר פעיל בעמותה למשחקי תפקידים בישראל. עוסק באנימציה, איור, עיצוב ובכתיבה.

התערוכה 'השעיית הספק' תוצג בבית האמנים ע"ש זריצקי, רח' אלחריזי 9, תל אביב,
טל': 03-5246685, בין התאריכים: 12.7.12-4.8.12

© כל הזכויות שמורות לקריסטל אמנות בתקשורת