03-5100680 | 050-5659571 טשרניחובסקי 10, תל אביבמחברים את האמנות לתקשורת | English

ביטוח לאומי – תיאטרון T.A.C.T

דצמ
9
2006
ביטוח לאומי – תיאטרון T.A.C.T

 התיאטרון הקהילתי, תל-אביב- T.A.C.T
חוגג יובל להיווסדו ו-25 שנות יצירה
באודיטוריום "שיין" בית יד-לבנים, ת"א

לרגל האירוע יעלה על הבמה בחודש דצמבר את הקומדיה 'ביטוח לאומי'- מאת המחזאי האמריקאי הנודע אנדרו ברגמן.

מועדי ההצגות:
יום ג', 26.12.06, בשעה 20:30
יום ד', 27.12.06, בשעה 19:30
יום ה', 28.12.06, בשעה 20:30
מוצ"ש, 30.12.06, בשעה 20:30
הצגת גאלה חגיגית: יום א', 31.12.06, בשעה 20:30

התיאטרון הקהילתי תל אביב (T.A.C.T)  מעלה על הבמה, בחודש דצמבר את הקומדיה הפופולארית, "ביטוח לאומי"  (('Social Security', מאת המחזאי, הסופר והתסריטאי האמריקאי הנודע, אנדרו ברגמן, מי שכתב בין היתר את התסריט לסרט "אוכפים לוהטים" בבימויו של מל ברוקס, את התסריט לסרט 'ירח דבש בווגס' ועוד.

הקומדיה המשעשעת מספרת על זוג יאפים, באמצע החיים, דיוויד וברברה קהאן, בעלי גלריה לאמנות בניו-יורק, שחייהם הנוחים והשלווים, מופרעים לפתע, עם הגעתה של טרודי-אחותה של ברברה, ובעלה לביתם. זוג האורחים הלא צפויים מודיע להם כי אינו יכול לחיות יותר עם סופי גרינגראס-אימם המבוגרת של ברברה וטרודי, והם עומדים על כך שהאם תעבור להתגורר בביתם של דיוויד וברברה קהאן. וכל זאת בשל העובדה כי טרודי ובעלה גילו במפתיע כי בתם, עזבה את הקולג' בו למדה ומנהלת חיים בשלישיה עם שני גברים. הוריה החרדים לשלומה מבקשים לנסוע אליה ולהצילה מן המצב אליו נקלעה.
בינתיים, סופי, האם הקשישה פוגשת באמן קשיש ומפורסם, היא מתאהבת בו וחייה בניו-יורק מקבלים תפנית חדה.
בהצגה שפע של מצבים משעשעים ומצחיקים, כמו גם מצבים רגישים ורומנטיים בצד מצבים "מטורפים" ויוצאי דופן. המחזה יבוצע בשפת המקור – אנגלית.

את ההצגה ביים שמעון מנדל, שלמד בפרו עם רונלדו ד'אמור ובתל-אביב אצל נולה צ'לטון.
בT.A.C.T ביים את המחזות "שבת, ראשון, שני" ו"טבעת סביב הירח".
בקומדיה "ביטוח לאומי" משתתף צוות של 6 שחקנים מנוסים, ישראלים, יוצאי ארצות אנגלו
סאקסיות, המעלים בצורה משכנעת ומלאת הומור את הסיפור המרגש והמצחיק הזה. המשתתפים: ג'ואן מלמוד, מיכה הימלמן, אביגיל גוטליב, ישראל לויט, לורנה מולר, מורל כהן.
תפאורה: ברני רוז.
T.A.C.T, היא קבוצה של אוהבי תיאטרון, אשר עובדים ויוצרים בהתנדבות כדי לשמר ולחיות את מסורת התיאטרון הבריטי: באמצעות העלאת מופעים ומחזות, ערבי קריאה של מחזות שקספיריים וקיום סדנאות וקורסים בתחומי אמנויות הבמה והתיאטרון. T.A.C.T, רואה עצמו מחויב, למסורת התיאטרון הקהילתי, ורואה חשיבות רבה, בהעלאת הפקות תיאטרון באנגלית, לקהילה כולה ולא רק לקהילה האנגלו – סאקסית, בישראל.

ראשיתו של התיאטרון לפני 50 שנה, כשמשה פוזנר ז"ל, עולה חדש מאנגליה החל בהקראת מחזות באנגלית, לקומץ חובבי תיאטרון דוברי אנגלית, אשר התכנסו בבתים פרטיים לערבי קריאת מחזות. עם השנים השתכללה הקבוצה ונדדה בין מרכזים שונים. ב 1979 נרשמה קבוצת התיאטרון כעמותה, שינתה את שמה ל T.A.C.T(התיאטרון הקהילתי תל אביב) והעלתה מספר רב של הצגות בתל אביב ומחוצה לה.
T.A.C.T, זכה למימון של עיריית תל אביב והוצע לו לפעול בבית יד לבנים, שהפך למשכן הקבע שלו. T.A.C.Tהופיע עם הצגותיו בבית יד-לבנים וכן בפסטיבלים בינלאומיים: עם ההצגות "טבעת סביב הירח", "שיינדלה", "רוז" "ליזיסטרטה", הוא יצא להופעות באירלנד, סקוטלנד ואנגליה ואלו זיכו אותו בפרסים רבים. לתיאטרון הנהלה ציבורית בה פעילים 7 חברים ובראשם:
מדלן מרדכי – יו"ר, במאית ושחקנית, וסיימון שוקט יו"ר שותף.

המחזה "אלאדין" שהעלה TACT בשנה שעברה, הייתה קומדיה מוסיקאלית (עפ"י המסורת הבריטית) אשר זכתה לאהדה רבה ולקהל נלהב של דוברי אנגלית, אשר מילא את אולמות התיאטרון.

ההצגות תתקיימנה באודיטוריום "שיין", בית יד לבנים, ברחוב פנקס 63 תל אביב.

להזמנות כרטיסים ניתן להתקשר לבית יד לבנים לטלפון 03-6041707
בימים א' עד ה' בין 09:00 בבוקר ועד 15:00.
מחיר הכרטיס 55 ₪.

© כל הזכויות שמורות לקריסטל אמנות בתקשורת