03-5100680 | 050-5659571 טשרניחובסקי 10, תל אביבמחברים את האמנות לתקשורת | English

ענני תעתוע – אריה ברקוביץ וערן צור

פבר
28
2013
ענני תעתוע – אריה ברקוביץ וערן צור

ענני תעתוע
אריה ברקוביץ משיק תערוכת יחיד וספר,
עם טקסטים ושירים של ערן צור

אוצרת ועורכת הספר : רז סמירה דימנט
עיצוב הספר: דפנה גרייף

אריה ברקוביץ, אמן ויוצר רב הפעלים, יוצא בתערוכה של עבודות חדשות ומשיק ספר אמן-'ענני תעתוע', המכיל  טקסטים ושירים של ערן צור.

ביום חמישי 28.2.13, בשעה 20:00,  תפתח בגלריה בנימין, בדרום תל אביב, תערוכת עבודות חדשות של האמן והאוצר אריה ברקוביץ ויושק ספר האמן, 'ענני תעתוע', המכיל מגוון מעבודותיו של ברקוביץ, מהשנים האחרונות, בציור, פיסול ותבליטי עץ. עוד בספר, מקבץ שירים וטקסטים, שחלקם נכתבו במיוחד לספר על ידי ערן צור, זמר ויוצר מוערך ועטור פרסים, בהשראת עבודותיו של ברקוביץ.  מדובר בשיתוף פעולה יוצא דופן של שני יוצרים בולטים, אמן פלסטי, עם משורר ומוסיקאי, שהוליד ספר אמן ותערוכה.

אריה ברקוביץ החל את דרכו כאמן בשנות ה-80, כשותף לרונית דברת ושרה חינסקי ( שהלכו לעולמן) להקמת גלריה "אחד העם 90" המיתולוגית,. ספר מחקר של דר" דליה מנור ובעריכתה של רז סמירה, אוצרת התערוכה, אודות הגלריה והתקופה, יצא לאור בשנה שעברה.  עם השנים התרחבה פעילותו האמנותית של ברקוביץ ופנתה לכיוונים נוספים. הוא החל לאצור  תערוכות במוזיאונים וגלריות, וקיבל על עצמו את הניהול האמנותי של בית האמנים, בתל אביב.

לצד כל אלה שימש ברקוביץ בתפקיד כתב העיצוב של מוסף 'גלריה', עיתון הארץ, במשך 12 שנים, והוא ממשיך לכתוב גם היום בנושאי עיצוב,  במגזין האינטרנטי" רה דיזיין".

שיתוף הפעולה הייחודי בין ברקוביץ לצור, החל בעקבות מפגש בין השניים, שהתקיים בסטודיו של ברקוביץ. צור, שאהב את עבודותיו של ברקוביץ החל כותב טקסטים בהשראתם. לאחר שקרא ברקוביץ את הטקסטים של צור ואהב מאוד את התוצאה, הם החליטו לשתף ביניהם פעולה להפקת ספר שיכיל את עבודותיו של ברקוביץ, לצד השירים והטקסטים שכתב צור. הצלחת הפרויקט המשותף גרמה לשניהם לערוך "ניסוי כלים" בתיאטרון תמונע, כשצור הקליט טקסט המתייחס לעבודות וברקוביץ הציג את עבודותיו בחלל התיאטרון. שיתוף פעולה זה גרם לתגובות חיוביות בקרב הקהל שנכח באירוע, דבר שיצר אצל השניים רצון להשיק את מפעלם המשותף, באמצעות ספר ותערוכה.

גלריה בנימין: רח' צ'לנוב 28, תל אביב, התערוכה תוצג החל מיום ה' 28.2.13, ועד: 30.3.13.

ימי הביקור בתערוכה:
יום רביעי: 11:00-14:00, יום חמישי: 16:00-19:00
שישי ושבת: 11:00-14:00

אתר הגלריה: ‪www.binyamin-gallery.com‬

© כל הזכויות שמורות לקריסטל אמנות בתקשורת